Cine este Maison Margiela?
Fondată în 1988 de către designerul belgian Martin Margiela și creatoarea Jenny Meirens, Maison Margiele este o casă de modă franceză de lux. Prin abordările sale nonconformiste, casa a reușit să cucerească destul de rapid scena modei. Martin a fost un vizionar al anonimatului și al deconstrucției, punând accent pe hainele în sine, nu pe personalități. În 2014, John Galliano a preluat partea creativă, infuzându-și viziunea narativă și teatrală. Rezultatul? Un amestec impresionant de tradiție couture și avangardism modern transpus în linia de colecție PRM. Deși este un brand de lux, s-a adaptat perfect tendințelor actuale, rămânând relevant pentru un public tânăr.
Artisanal - spectacolul couture care a impresionat în primăvara acestui an
Primăvara anului 2024 a fost marcată de prezentarea Artisanal semnată de John Galiano, ce a avut loc sub podul Pont Alexandre III din Paris. Decorul, inspirat de un bar de scufundări din anii '20, a fost recreat cu o atenție obsesivă pentru detalii. S-au adus scaune din lemn șubrede, oglinzi cu patină și cocktailuri violete, pentru a imortaliza perfect ani demult apuși. Însă acesta nu a fost singurul lucrul care a impresionat publicul. Ci povestea pe care creatorul de modă a reușit să o transpună prin intermediul hainelor.
Modelele, transformate în muze aproape inumane, au purtat piese inspirate de pictorul fauvist Kees van Donge. Țesături care păreau impregnate de apă, corsete ce evocau Belle Epoque și paltoane realizate din straturi de organza au fost doar câteva dintre elementele care au făcut din această colecție un adevărat triumf creativ.
MM6 și Supreme - momentul în care stilurile couture și streetwear și-au dat întâlnire
Un alt moment cheie pentru casa de modă de lux, a fost colaborarea cu Supreme. Streetwear-ul clasic a fost reinterpretat prin prisma stilului avangardist al Margiela. Colecția a inclus piese precum jachete Varsity, paltoane metalice, hanorace cu texturi unice și accesorii surprinzătoare, cum ar fi o perucă blondă sau un skateboard co-branded. Această fuziune între două lumi aparent total diferite a reușit să atragă un public larg, din diferite domenii, de la pasionații de high fashion la iubitorii de streetwear.
MM6 și Gentle Monster - ochelari pentru un viitor artistic
În martie 2024, Margiela și Gentle Monster au lansat o a doua colecție de ochelari, o combinație sublimă de tehnologie și estetică. Modelele variate, de la rame din piele lucrate manual, până la ochelari futuristici fără brațe, au fost marcate de celebrele patru cusături ale casei. Acest parteneriat reflectă capacitatea lui Galiano de a inova și de a crea articole ce vor rămâne relevante având în vedere modul în care evoluează moda din prezent.
Ținute și apariții absolut spectaculoase la Met Gala 2024
Met Gala din acest an a fost încă un moment în care Margiela a avut ocazia să-și consolideze poziția ca unul dintre cele mai bune branduri din 2024. Kim Kardashian a ales un look personalizat cu influențe din colecția Artisanal - o bustieră inspirată de armură, decorată cu motive florale și o rochie cu zale argintii. Zendaya, co-gazda evenimentului, a optat pentru o rochie monocromă cu nuanțe de albastru, verde și negru, inspirată de tema "Frumoasa Adormită".
2024 a fost, fără îndoială, un an remarcabil pentru Maison Margiela. Uitându-ne în jur, vedem că moda este saturată de toate aceste tendințe efemere. Maison Margiela își dorește să fie un brand diferit. Un brand pentru care creativitatea depășește orice imaginație. Colecțiile lui Galiano îmbină arta haute couture cu execuția impecabilă, creând nu doar haine, ci povești.