Home Nunta Organizare nunta Nunta perfecta: 10 detalii pe care NU trebuie sa le uiti!

Nunta perfecta: 10 detalii pe care NU trebuie sa le uiti!

Nunta perfecta: 10 detalii pe care NU trebuie sa le uiti!
Louise Tanase
Joi, 18.11.2010

Fiecare viitoare mireasa isi doreste ca nunta ei sa fie perfecta, cea mai frumoasa zi din viata ei si a viitorului mire, cea mai memorabila nunta la care au participat invitatii lor. Planificarea nuntii presupune insa mult timp si multa munca, iar cand ziua cea mare se apropie, oboseala si stresul incep sa isi spuna cuvantul si nu mai suntem foarte atenti la detalii.

Cheia unei nunti perfecte este planificarea micilor detalii. Daca ai o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le faci inainte de nunta si ai bifat majoritatea lor (mirele ideal, rochia perfecta, tortul spectaculos) este momentul sa te ocupi de micile detalii care vor deosebi nunta perfecta de o nunta "asa si asa". Vom parcurge impreuna programul nuntii, pas cu pas si vom sublinia 10 detalii importante pentru o nunta perfecta.

 

1. Indicatii si harti catre... nunta perfecta

Mire si mireasa in gara
 

De ce? - Sunt sigura ca nu vrei ca invitatii la nunta ta sa se rataceasca pe drumul spre biserica. Daca invitatii la nunta ta vor avea indicatii clare despre locul unde va avea loc ceremonia religioasa, locul unde va avea loc petrecerea si toate celelalte momente importante, vor ajunge la timp, bine dispusi si nunta ta perfecta va debuta... perfect.

Cum sa faci? - In primul rand, poti atasa invitatiei o mica harta a orasului pe care sa marchezi frumos toate locurile unde invitatii trebuie sa ajunga (casa miresei, a mirelui, a nasilor, biserica, restaurantul), sau, daca esti cu adevarat organizata si ai realizat un program al nuntii, harta poate fi tiparita pe verso-ul acestuia. Ca masura de siguranta poti trasa chiar ruta de la biserica la restaurant, sau orice rute ti se par importante.

 

2. Intrarile sunt importante

De ce? - Nu cred ca mai este nevoie sa o spun: prima impresie este esentiala. Indiferent unde va avea loc ceremonia religioasa (in biserica, acasa sau in aer liber) sau petrecerea (in interior sau exterior) o intrare frumos decorata, personalizata, va face locatiile mai primitoare si oaspetii vostri se vor simti bineveniti inca de la inceput.

Cum sa faci? - In cazul in care ceremonia religioasa ori petrecerea vor avea loc in aer liber, poti sa decorezi copacii dimprejur cu ghirlande de flori sau cu decoratiuni luminoase. Daca vei avea petrecerea intr-o sala mare (ballroom), roaga florarul sa realizeze un aranjament somptuos pentru intrare, langa masa de primire, care sa atraga toate privirile celor care intra. O nunta in cort sau intr-o locatie mai rustica cere o carare marcata de multe felinare sau torte unite de lanturi din flori de camp.

 

3. Cartea de oaspeti

Miri langa usa

De ce? - Este un detaliu important pentru ca este unul dintre suvenirurile tale de la nunta, care iti vor aminti peste ani de toti cei care au luat parte la eveniment. Fiind un accesoriu relativ nou la nuntile romanesti, nu este de ajuns sa asezi cartea de oaspeti si cateva pixuri pe o masa ca sa faci toti invitatii sa semneze sau sa scrie cateva urari. Trebuie sa fii mai creativa.

Cum sa faci - Cumpara sau imprumuta un aparat foto polaroid si roaga un prieten (unul din cavalerii de onoare) sa te ajute si sa faca el fotografii invitatilor care vin la receptie (dupa linia de primire). Poti realiza foarte usor un mini-decor: o draperie in culorile nuntii si un aranjament floral langa cartea de oaspeti. Invitatii vor poza in decor, vor scrie urarile si cineva (una dintre domnisoarele de onoare) va lipi imediat fotografia in cartea de oaspeti, in dreptul urarilor fiecaruia.

 

4. Iluminarea spatiilor

De ce? - Unul dintre detaliile care pot flata sau pot diminua frumusetea unui spatiu, este lumina. Este un element foarte important pentru punerea in valoare a culorilor si decorului, dar si pentru sustinerea atmosferei sau a temei nuntii perfecte.

Cum sa faci? - Incepe cu lumini colorate, asortate temei nuntii, in holul intrarii si in spatiile mici. Alege lumini in tonuri diferite, dar complementare pentru restul spatiilor unde are loc petrecerea de nunta (de exemplu, foloseste lumini albastrui pentru o nunta alba, ambra pentru una roz). Vei obtine efecte deosebite folosind candelabre de cristal pentru a transforma o nunta eleganta intr-o nunta extravaganta, si aplice cu umbre in diverse forme pentru a transforma o petrecere intima intr-una romantica.

 

5. Jocuri pentru copii

Miri si fetite cu flori
 

De ce? - Chiar daca iubesti copiii si vrei sa fie prezenti la nunta ta, nu vrei totusi sa intrerupa ceremonia sau sa creeze mici probleme la receptie. Fa un plan pentru a-i inveseli, fara sa poata deranja.

Cum sa faci ?- La ceremonia religioasa, roaga una dintre domnisoarele de onoare sa le imparta copiilor prezenti carti si creioane de colorat. La receptie, aseaza copiii impreuna cu parintii lor pentru a putea fi controlati mai usor in timpul mesei. Daca la nunta vor participa mai multi copii si ai aceasta posibilitate, aranjeaza un spatiu mic (o camera) cu jucarii si eventual un televizor si cateva dvd-uri cu desene animate care sa ii tina ocupati in timpul nuntii. Nu uita ca in acest caz trebuie desemnata o persoana care sa stea cu ei si sa ii supravegheze - poti angaja un entertainer pentru copii sau/si o baby-sitter. Copiii vor fi fericiti si parintii linistiti.

 

6. Barul la petrecerea de nunta

De ce? - Hai sa recunoastem - la bar va fi trafic intens pe toata durata nuntii. Acesta este motivul pentru care acest detaliu este foarte important si nu trebuie uitat cand vine vorba de decoratiuni, aranjamente florale sau tema nuntii.

Cum sa faci? - In primul rand, nu uita sa decorezi si barul in ton cu tema nuntii. Poti chiar sa asezi pe bar un aranjament floral identic cu cele care decoreaza mesele. Apoi, incorporeaza tema nuntii intr-un fel specific. Pentru bar poti gasi pe internet (sau poti discuta cu barmanul) retete de cocktailuri care sa se asorteze ca si culoare sau aroma cu tema nuntii si sa ii dati numele vostru. Puteti aranja ca bauturile sa fie insotite de niste "snacks-uri" mai speciale, cum ar fi bilutele de pepene galben pentru vodka, cuburi de gheata cu zmeura sau capsuni inghetate in mijloc sau felii inghetate de caise pentru vin. Orice va trece prin cap - important este sa fie ceva diferit fata de alte baruri...

 

7. Meniurile

 

De ce? - Chiar daca unii nu inteleg de ce este nevoie sa ai meniuri pe mese din moment ce petrecerea de nunta presupune un menu fix, acestea constituie, totusi, un detaliu important. Menu-urile cu un design asemanator cu invitatiile, place-card-urile si chiar programul nuntii, vor adauga un plus de eleganta nuntii tale.

Cum sa faci? - In zilele noastre poti gasi seturi complete care contin invitatiile, cardurile si plicurile pentru confirmarea participarii, place-card-urile si meniuri la cei la care comanzi, de exemplu, invitatiile. Alege un design in ton cu tema nuntii, fie din baza lor de date, fie unul original. Meniurile pot fi formale sau informale. Poti plasa un meniu in centrul fiecarei mese, langa aranjamentul central, sau cate un meniu pentru fiecare invitat, langa marturii. Daca nunta ta perfecta este mai putin formala meniul poate fi asezat la intrare sau langa bar, pe un stativ special sau poate fi scris cu creta pe o tablita speciala. In cazul unui meniu de nunta mai special, cu mancare mai exotica sau cu foarte multe feluri, poti opta pentru tiparirea meniului in interiorul place-card-urilor care vor avea forma unei felicitari.

 

8. Masa pentru tortul miresei

De ce? - Masa pe care este asezat tortul miresei va deveni, la un anumit moment, punctul de interes maxim al tuturor invitatilor. Ca sa nu mai vorbim de fotografiile sau de inregistrarea video a momentului aducerii si taierii tortului. Decorarea acestei mese poate complimenta sau poate ruina imaginea de ansamblu a intregii nunti.

Cum sa faci - Incearca sa pastrezi masa pentru tortul tau cat mai simpla in cazul in care tortul este bogat decorat. Nu vrei sa distragi atentia de la desert, nu-i asa? Iti sugerez o fata de masa brodata in culorile nuntii cu initialele voastre. Daca ti se pare prea complicat, roaga florarul sa ataseze cupe de flori la poalele fetei de masa (flori folosite la buchetul tau de mireasa, de exemplu) si sa imprastie si cateva petale in jurul tortului, pentru un efect mai romantic.

 

9. Scaunele

 

De ce? - Multi dintre noi nu acorda o importanta foarte mare scaunelor de la petrecerea de nunta, desi sunt cele mai folosite "detalii" de la petrecere. Ne-am obisnuit sa le decoram pe toate la fel, cu o panza alba si o funda, fara sa ne gandim la impactul vizual pe care il au.

Cum sa faci? - Asorteaza imbracamintea scaunelor cu tema nuntii, dar nu te baza numai pe culoarea fundelor. Acorda importanta materialelor textile, modelului si texturii, si, mai ales, adauga si alte elemente de decor. De exemplu, pentru o nunta de vara, in exterior, poti adauga in centrul fundelor floarea dominanta a aranjamentelor de pe mese, pentru o nunta de iarna poti decora cu globuri colorate (incasabile) sau pentru o nunta de toamna poti adauga un buchet de frunze ruginii.

 

10. Scrisori de multumire

De ce? - Multi miri cred ca daca au dat invitatilor la nunta marturii, nu mai este nevoie si de multumiri pentru participarea la nunta. Nimic mai fals. Marturiile reprezinta "suvenirurile", iar scrisorile de multumire sunt cele care incheie nunta voastra cu stil.

Cum sa faci? - Desi este o practica foarte raspandita sa cumparam scrisorile de multumire standard impreuna cu invitatiile, nu este foarte elegant ca toti nuntasii sa primeasca acelasi "text". Comandati sau printati coli de hartie cu initialele voastre si sacrificati o zi in timpul pregatirilor si scrieti scrisorile de multumire catre cei de care sunteti sigur ca vin (nuntasii de la care ati primit confirmarea de participare). Dupa nunta puteti sa le trimiteti celor care chiar au participat.

Newsletter